O nas

Aktualności

SPONTANICZNA ŚWIĄTECZNA AKCJA

Wrocław, a co Wy na to, żeby rozkręcić wielką, spontaniczną, akcję społeczną?
ŚWIĄTECZNA AKCJA „SZOPI.PL MÓWI: DZIEŃ DOBRY WROCŁAW?” może łatwo zmienić się w „PRZEDSIĘBIORCY MÓWIĄ: WESOŁYCH ŚWIĄT”

„Kiedy, coś dajesz bezinteresownie, to dzieje się magia. Dobro zawsze wraca też do osoby, która obdarowuje”. Intuicyjnie łączymy to zachowanie z organizacjami pozarządowymi. Wśród przedsiębiorców, którzy rozumieją tę zasadę znajdują się twórcy Szopi.pl, ale może okazać się, że takich przedsiębiorców jest mnóstwo.

Zbigniew Płuciennik, prezes Szopi.pl: - Odkąd pamiętam buduję organizacje oparte na zaufaniu, przyjaźni i uczciwości. Pewnie, że w biznesie liczą się zyski. Dla mnie jednak na pierwszym miejscu są pracownicy i klienci.

Szopi.pl to polska firma technologiczna, która w ekspresowym tempie podbija Polską – są w Krakowie, Warszawie, teraz już we Wrocławiu. W kolejce są kolejne miasta. Wdrożyli w życie coś, o czym wielu myślało, a im się udało. Dzięki Szopi.pl można wynająć szopera, który wykona codzienne zakupy spożywcze i dowiezie je tego samego dnia, a do tego z kosztem dostawy 9.90 zł

Zbigniew Płuciennik: - Trafiliśmy w ogromną społeczną potrzebę. Dostajemy mnóstwo podziękowań od osób, dla których wcześniej zakupy były po prostu uciążliwe. Są to mamy z małymi dziećmi, seniorzy, osoby z ograniczoną mobilnością. Ale też po prostu osoby przedsiębiorcze i zapracowane, które mają do wyboru: złapać trochę dnia, żeby spędzić go z dziećmi lub stać w kolejkach. Nie ukrywam, że cieszę się, że możemy też zwyczajnie umilić komuś dzień – szczególnie podczas brzydkiej pogody, czasem drzwi otwierają nam osoby otulone w koce.

Marek Noster, współzałożyciel Szopi.pl: - Często zapominamy, że rozwiązanie drobnych problemów, znacznie bardziej wpływa na poziom naszej szczęśliwości niż jednorazowa, ogromna wygrana w totolotka. Pewnie dlatego nasi szoperzy są tak mile witani, czasem nawet z kubkiem kawy na wynos. I właśnie dostrzegając tą dobrą stronę pracy Szopi.pl pomyśleliśmy, że skoro jesteśmy tak dobrzy w robieniu zakupów, to zróbmy je dla organizacji, które będą mogły w ten sposób przygotować swoją Wigilię i prezenty świąteczne.

ZGŁOSIŁO SIĘ PIĘĆ ORGANIZACJI

I tak się stało. Elektroniczną cegiełką o wartości 3 zł było przywitanie z Szopi.pl – wystarczyło na Facebooku w komentarzu napisać „Dzień dobry, siemka, cześć, witaj, fajnie, że jesteś” i wtedy 3 zł lądowało w puli. Tak zebrane zostało 3000 zł. Podczas akcji witania, zgłaszały się organizacje pozarządowe, które takich zakupów najbardziej potrzebują. Tak właśnie wyłonione zostało pięć organizacji:

  • Zaczytani.org
  • Cafe Równik - Stowarzyszenie Twórców i Zwolenników Psychostymulacji
  • Fundacja DOM - dbamy o młodych
  • W związku z rakiem
  • Fundacja Cząstka Ciebie

Teraz już wszystko jest w rękach wrocławian: w piątek 17.11 o godz. 12 rozpoczyna się głosowanie – każda z fundacji ma przypisany swój emitokon. Pod postem zależnie od tego, którą organizację chcemy wesprzeć, wciskamy serduszko, łapkę lub uśmiechniętą buźkę. Organizacja, która zbierze najwięcej unikalnych reakcji, odbierze voucher o wartości 3000 zł. Głosownie trwa do 10.12 do godz. 20.

W KOMENTARZU DOPISZ ORGANIZACJĘ DO GŁOSOWANIA

Marek Noster: - Mamy też niespodziankę, być może nie wszyscy usłyszeli jeszcze o naszej akacji, a bardzo potrzebują 3000 zł w zakupach. Można taką organizację w każdej chwili łatwo zgłosić – wystarczy pod postem na Facebooku dotyczącym akcji, wpisać nazwę organizacji i namówić znajomych, żeby zrobili to samo. Liczba komentarzy z nazwą organizacji będzie liczona tak samo jak liczba reakcji.

Zbigniew Płuciennik: - Losy wygranej będą się ważyć do ostatniej minuty. A my na bieżąco będziemy liczyć i podsumowywać akcję. Jestem pewny, że cały Wrocław nas ogląda i zobaczy, jak wiele organizacji się zgłasza i jeśli jest ktoś, kto chciałby coś oferować, podzielić się z organizacjami, koniecznie, niech się do nas zgłasza. Nagród nigdy za mało. Może uda się zrobić tak, że każda z organizacji wyjdzie z prezentem w ręku. Przedsiębiorcy poznajmy się i my. Zbudujmy tę akcję świąteczną razem.

Poznaj lepiej organizacje, które potrzebują 3000 zł w zakupach. Oto terminy, kiedy będziemy publikować o nich artykuły:

  1. Zaczytani.org – poniedziałek 27.11, godz. 18
  2. Cafe Równik – wtorek 28.11, godz. 18
  3. Fundacja DOM - dbamy o młodych – środa 29.11, godz. 18
  4. W związku z rakiem – czwartek 30.11, godz. 18
  5. Fundacja Cząstka Ciebie – piątek, 01.12, godz. 18

Głosować, niezależnie od naszych reportaży, możesz w dniach 27.11-10.12.2017 rok, oczywiście na Facebook Szopi.pl. https://www.facebook.com/szopi/

KILKA HISTORII O SZOPI.PL

MAŁE-WIELKIE RZECZY

Długotrwałe szczęście polega na rozwiązywaniu małych problemów i cieszeniu się drobnostkami. Takie jest Szopi.pl. Trafiliśmy w ogromną potrzebę społeczną.

Dostajemy podziękowania od osób, dla których wcześniej zakupy były po prostu uciążliwe. Są to mamy z małymi dziećmi, seniorzy, osoby z ograniczoną mobilnością. Ale też osoby przedsiębiorcze i zapracowane, które mają do wyboru: złapać trochę dnia, żeby spędzić go z dziećmi lub stać w kolejkach. Nie ukrywamy, że cieszymy się, że możemy też zwyczajnie umilić komuś dzień – szczególnie podczas brzydkiej pogody, czasem drzwi otwierają nam osoby otulone w koce.

JAK ROBIĆ, TO TYLKO DUŻE RZECZY!

Szopi.pl ma jasną wizję: chce zrewolucjonizować rynek zakupów spożywczych w Polsce.

KTO NA TO WPADŁ?

Projekt wymyślili i budują współzałożyciele Alior Banku. - Wielu o tym myślało, a my to zrobiliśmy – mówi Zbigniew Płuciennik, prezes Szopi.pl. - Nie jesteśmy sklepem internetowym, nie mamy swoich magazynów, ale w ciągu godziny jesteśmy wstanie przywieść zakupy z dziesięciu rodzajów różnych sklepów, w tym takich jak Lidl, Biedronka czy Rossman.

Warto podkreślić, że Lidl i Biedronka nie mają sklepów internetowych, jest to więc jedyna możliwość zakupów przez internet. Do Szopi.pl dołączają także małe, niezależne sklepy ze zdrową żywnością.

DO MILIONA DOSTAW BRAKUJE KAŻDEGO DNIA CORAZ MNIEJ

Szopi.pl umacnia swoją pozycję jako poważna firma technologiczna. Projekt od roku jest testowany i rozwijany w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu. Przed nami Katowice Poznań i Gdańsk. Szopi.pl dostarczyło w tym czasie zakupy już ponad 20 000 razy. – Można śmiało powiedzieć, że trafiliśmy w niszę zakupów spożywczych z wygodną, szybką dostawą – mówi Płuciennik.

SZOPI.PL JEST PIERWSZE

Wiele osób pyta: „Naprawdę jesteście pierwsi w Polsce?”. Z dumą odpowiadamy: „Tak!”. W USA i Azji podobne projekty budują rekordy popularności.

Przykładem jest Instacart - wystartowali w 2012r. (założył były manager z Amazona) w San Francisco, a obecnie działają w ponad 40 największych miastach USA. Model działalności identyczny jak Szopi.pl. Zyskali popularność oferując dostawy z sieci marketów Whole Foods i obecnie są jedną z największych gwiazd amerykańskiej sceny startupowej.

W 4,5 roku Instacart pozyskał łącznie ponad $674M w 7 rundach inwestycyjnych przy obecnej wycenie na poziomie $3,4 mld. Wiodącymi inwestorami są najważniejsze amerykańskie fundusze VC Sequoia Capital i Andreessen Horowitz .

Natomiast w Polsce, a nawet w Europie swoje skrzydła rozpościera Szopi.pl.

SZOPI.PL JEST INTUICYJNE

  • Wchodzimy na Szopi.pl i wybieramy sklep, z którego chcemy zamówić zakupy. Tworzymy tu listę zakupów (analogicznie, jak w każdym sklepie internetowym – dodajemy produkty do koszyka).
  • Lista zakupów może składać się z produktów z kilku sklepów.
  • Automatycznie lista trafia do profesjonalnego, wyszkolonego szopera. Szoper nie jest anonimowy – znamy jego imię i jesteśmy z nim w kontakcie.
  • Szoper dostaje listę na smartfon i w momencie, kiedy rozpoczyna zakupy, jesteśmy o tym poinformowani.
  • Szopi.pl nie posiada własnego magazynu, współpracuje z najbardziej popularnymi supermarketami i dyskontami. Co jeśli brakuje produktów, które zostały zaznaczone? Wtedy szoper dzwoni i konsultuje, jaki produkt wybrać w zamian.
  • Zakupy dostarczane są w papierowych, ekologicznych torbach, bezpośrednio do domów.
  • Ważne: dostawa jest za darmo jeśli zamówienie jest powyżej 200 zł i nie przekroczy 40 kg.
  • Szoper doskonale zna asortyment sklepów i może dowieść zakupy nawet w ciągu godziny (usługa: ekspress), ale jeśli aż tak bardzo się nam nie śpieszy, może nam dowieść dokładnie na umówioną godzinę.
  • Za zakupu możemy zapłacić on-line lub bezpośrednio przy odbiorze produktów.

JAK TO JEST BYĆ SZOPEREM?

Zauważyliśmy, że klienci lubią naszych szoperów. 20 proc. klientów zostawia im napiwki, ale są też tacy, którzy częstują kawą i mówią: „Cieszę się, że jesteś”. W innych branżach, na infoliniach telefonicznych klienci często rzucają ze złością telefonem, tu szoper jest znakomicie witany. To miłe. Udało się nam stworzyć nowy zawód, który cieszy się zaufaniem społecznym.

  • Zdarza się, że zamawiający mylą się i wpisują np. zamiast 3 sztuk czosnku 33, wtedy szoper dzwoni i potwierdza, czy na pewno chodziło o 33 sztuki.
  • Jak nie ma danego produktu w sklepie, szoper dzwoni i pyta o zamiennik, zdarza się wtedy, że zamawiający zupełnie zmieni zdania – zrezygnuje z mleka i poprosi o jajka.
  • Zdarzyło się, że klient zamówił 600 butelek wody 0,3 l – takie zamówienie trzeba było kompletować w kilku sklepach.

GDZIE SZOPI.PL ROBI ZAKUPY

Zarówno w najbardziej popularnych sklepach: jak Biedronka, Lidl, Piotr i Paweł, Tesco, Rossman, ale też w delikatesach, warzywniakach, w sieci jest nawet jedna budka na bazarku w Warszawie na Saskiej Kępie.

Szopi.pl jako jedyna firma w Polsce realizuje także zamówienia na recepty z aptek. Wtedy szoper przyjeżdża do mieszkania dwukrotnie – po receptę i z lekiem.

JAKIE BYŁY POCZĄTKI?

Zbigniew Płuciennik: Śmieję się, że powinno się nam nadać status: „pionier partyzant”. Proszę Państwa, żeby zdobyć zdjęcia i ceny produktów przez trzy tygodnie nasi pracownicy chodzili do sklepów i ukradkiem robili zdjęcia, po to, by nasi informatycy mogli je przetworzyć. Wszystko ręcznie. To jest jedyny sposób, jeśli dyskont nie ma sklepu internetowego. Dopiero teraz duże sklepy zobaczyły, że współpraca z nami się dobrze układa i myślimy nawet o podpisywaniu porozumień ze sklepami. Kto wie, może w przyszłości nasi szoperzy będą obsługiwani poza kolejnością? Teraz najważniejsze jest, żeby zakupy były dostarczone na czas.

SKĄD POMYSŁ NA SZOPI.PL?

Zbigniew Płuciennik: - Chciałem zrobić coś swojego. Czytałem, przeglądałem internet, rozmawiałem ze znajomymi. I nagle olśniło mnie: przecież w Polsce nie ma nikogo, kto umożliwiłby dostawę zakupów spożywczych w dniu złożenia zamówienia. Zadzwoniłem do Ireny Kaczor. W ciągu 30 sekund zgodziła się, żeby dołączyć do mnie: „To genialne. Róbmy to” – powiedziała. Na samym początku rozwijaliśmy Szopi.pl „po godzinach”, gdy zobaczyliśmy, że jest zapotrzebowanie na taką usługę, zaangażowaliśmy się wtedy już na 100 proc.

Pierwsza wersja Szopi.pl powstała w trzy miesiące, była gotowa w czerwcu 2016 roku. Ścisłe grono Szopi.pl to 15 osób. Firma zatrudnia też własnych (developerów IT).

ZESPÓŁ SZOPI.PL MÓWI: DZIEŃ DOBRY!

Zespół tworzą doświadczone osoby, z wieloletnim doświadczeniem w bankowości. To oni współtworzyli Alior Bank. Są to: Zbigniew Płuciennik, Marek Noster, Irena Kaczor, Anna Pławecka.

Anna Pławecka: Jesteśmy wiecznymi start-upowcami. 10 lat temu Alior Bank też był start upem. Nie da się porównać tej energii tworzenia do niczego innego. Chcemy takiej adrenaliny. A teraz już mamy ten sam młodzieńczy zapał, ale już kilka błędów każdy z nas popełnił i drugi raz tego nie zrobimy. Realizujemy Szopi.pl krok po kroku i mierzymy wysoko.

Regulamin Konkursu "Dzień dobry Wrocław" („Regulamin”)

§ 1 Organizator Programu

Organizatorem konkursu "Dzień dobry Wrocław" (dalej: „Konkursem”) jest On Demand Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (31-231) przy ulicy Bociana 22a wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, Wydział XIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000627577, NIP: 1132913755, REGON 364942148 właściciel marki Szopi.pl (dalej: „Organizator”).

§ 2 Czas trwania Konkursu

  1. Konkurs rozpocznie się 17.11.2017 od godz. 18.00 roku i będzie trwał do 10.12.2017 roku do godz. 20.00 (dalej: „Czas Trwania Konkursu”). Okres ten nie obejmuje ewentualnej procedury reklamacyjnej.

§ 3 Warunki wzięcia udziału w Konkursie

  1. W Konkursie mogą brać udział Organizacje które zgłosiły się do konkursu w okresie od 25.10.2017 do 08.11.2017 godz. 11.00 poprzez stronę https://docs.google.com/forms/d/1UCx9aXW0yVYBazvhVfK1xlZ53ZLfBDm3AVaaXwu_B 2o/viewform?edit_requested=true i są to: 1.Zaczytani.org 2.Cafe Równik - Stowarzyszenie Twórców i Zwolenników Psychostymulacji 3.Fundacja DOM - dbamy o młodych 4.W związku z rakiem 5.Fundacja Cząstka Ciebie Oraz organizacje które w okresie trwania konkursu zgłoszą się do konkursu.
  2. W celu wzięcia udziału w Konkursie koniecznym jest zapoznanie się z Regulaminem.

§ 4 Zasady i przebieg Konkursu

  1. Głosowanie będzie odbywać się na wydarzeniu „Dzień Dobry Wrocław” które zostanie utworzone przez Organizatora. Głosowanie będzie odbywać się w dedykowanym poście.
  2. Uczestnik Konkursu "Dzień dobry Wrocław" zostanie poinformowany drogą mailową o rozpoczęciu i przystąpieniu do Konkursu.
  3. Każda z Organizacji ma przypisany emitokon za pomocą, którego użytkownicy portali Facebook oddają swój głos.
  4. Na nowe organizację, które przystąpią do konkursu w trakcie jego trwania, głosowanie odbywa się poprzez zamieszczenie komentarza.
  5. Zliczenie wyników pod wszystkimi postami dotyczącymi akcji od dnia 17.11 – są sumowane reakcje i komentarze. Organizacja, która otrzyma ich najwięcej uzyska vocuher na 3000 zł
  6. Voucher zostanie przekazany w 12.12 o godz. 13.
  7. Zakupy muszą być zrealizowane w dniach 12.12 - 20.12.2017 rok. Sklepy dostępne do realizacji zamówień są wymienione na www.szopi.pl po wpisaniu adresu zwycięzcy Konkursu w trakcie kompletowania zamówienia.
  8. Po zakończeniu konkursu Organizator podpiszę umowę darowizny z fundacją która wygra konkurs. Podatek zostanie odprowadzony do właściwego Urzędu Skarbowego.

§ 5 Reklamacje

  1. Każdemu Uczestnikowi przysługuje prawo do składania reklamacji w czasie trwania Konkursu oraz po jego zakończeniu, jednak nie później niż w terminie 14 dni od zakończenia Konkursu.
  2. Reklamacje należy zgłaszać drogą mailową na adres: bok@szopi.pl z dopiskiem "Dzień Dobry Wrocław”.
  3. Reklamacje będą rozpatrywane przez Organizatora w terminie do 14 (słownie: czternastu) dni roboczych od daty ich otrzymania.
  4. O decyzji Organizatora Uczestnik zostanie poinformowany pocztą elektroniczną na adres podany w reklamacji.
  5. Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko osoby składającej reklamację oraz opis przyczyn lub powodów reklamacji.

§ 6 Postanowienia końcowe

  1. Wszelkie informacje o Konkursie zawarte w jakichkolwiek materiałach promocyjnych i reklamowych mają jedynie charakter pomocniczy. Informacjami wiążącymi są postanowienia Regulaminu
  2. Regulamin jest dostępny przez czas trwania Konkursu na stronie oraz w siedzibie Organizatora. Wszelkie informacje na temat Konkursu można uzyskać kontaktując się z Organizatorem pod adresem e-mail bok@szopi.pl
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany w regulaminie Konkursu. O zmianach uczestnicy zostaną poinformowani drogą mailową.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji organizacji które zgłoszą się do konkursu w trakcie jego trwania.

WROCŁAW – W PIERWSZEJ TRÓJCE MIAST, GDZIE SZOPI.PL WYSTARTOWAŁO

Szopi.pl - rewolucjonizuje rynek zakupów spożywczych w Polsce

Współzałożyciele Alior Bank budują projekt, który rewolucjonizuje rynek zakupów w Polsce. Właśnie wchodzą do Wrocławia. Są już w Krakowie i Warszawie.

Szopi.pl to start up, który mocno stawia na technologie informatyczne. Współtworzy go zespół doświadczonych programistów, po to by uruchomić w Polsce projekt, który w USA i Azji bije rekordy popularności.

- Wielu o tym myślało, a my to zrobiliśmy – mówi Zbigniew Płuciennik, prezes Szopi.pl. - Nie jesteśmy sklepem internetowym, nie mamy swoich magazynów, ale w ciągu godziny jesteśmy wstanie przywieść zakupy z dziesięciu rodzajów różnych sklepów, w tym takich jak Lidl, Biedronka czy Rossman.

Warto podkreślić, że Lidl i Biedronka nie mają sklepów internetowych, jest to więc jedyna możliwość zakupów przez internet. Do Szopi.pl dołączają także małe, niezależne sklepy ze zdrową żywnością.

Projekt od roku jest testowany i rozwijany w Warszawie i Krakowie. Szopi.pl dostarczyło w tym czasie zakupy już prawie 20 000 razy. – Można śmiało powiedzieć, że trafiliśmy w niszę zakupów spożywczych z wygodną, szybką dostawą – mówi Płuciennik.

Firma już teraz robi 5 mln zł obrotu, a spodziewa się szybkiego wzrostu – nawet o 10 proc. miesięcznie.