Dlaczego warto prowadzić sprzedaż omnichannel?

Dzięki właściwie dobranej strategii sprzedaży można znacząco zwiększyć zyski firmy. Jedną z efektywnych strategii jest omnichannel. Na czym dokładnie polega i dlaczego warto ją wdrożyć?

Co to jest omnichannel?

Omnichannel to rodzaj strategii polegającej na prowadzeniu sprzedaży w wielu kanałach zarówno online, jak i offline. Co istotne, w każdym z kanałów obowiązuje taka sama oferta. To najważniejsza cecha odróżniająca tę strategię od multichannel, która z kolei polega również na prowadzeniu sprzedaży w różnych kanałach, ale bez ich wzajemnej integracji. Celem działań omnichannel jest zapewnienie klientowi spójnego doświadczenia zakupowego w każdym miejscu styku z produktem i marką. To oznacza, że niezależnie od tego, gdzie klient dokona zakupu – czy w sklepie internetowym, czy stacjonarnym, czy przez np. Facebooka, ma pewność m.in. takich samych cen.

Dlaczego omnichannel to korzystne rozwiązanie?

Wdrożenie w życie strategii omnichannel wiąże się z wieloma zaletami. Przede wszystkim dzięki pełnej integralności oferty offline i online we wszystkich kanałach sprzedażowych możliwe jest budowanie jak najlepszego doświadczenia zakupowego klienta oraz jego zaufania do sklepu w każdym kanale sprzedażowym. Metoda ta polega na prowadzeniu zgodnej strategii rabatowej, cenowej i polityki magazynowej. Jest to z korzyścią dla klienta, ale również samej marki – nie ma potrzeby opracowywania i wdrażania różnych polityk magazynowych czy ofert dla różnych kanałów, gdyż wszędzie obowiązują takie same zasady. To z kolei pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Umożliwia zarządzanie jedną, tą samą ofertą w kilku miejscach. Sprawia też, że pracownicy mogą lepiej orientować się w obowiązującej ofercie, gdyż nie muszą uczyć się różnic czy podobieństw między poszczególnymi kanałami.

Prowadzenie działań w ramach omnichannel pozwala osiągnąć wzrosty sprzedaży. Umożliwia też budowanie świadomości marki przez wykorzystywanie różnych kanałów dotarcia do klienta. To przekłada się między innymi na kreowanie pozytywnego, jednorodnego wizerunku firmy. To również korzystne rozwiązanie pozwalające na uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki jednoczesnemu rozwojowi wszystkich kanałów sprzedażowych. Omnichannel pozwala poznać i zrozumieć potrzeby klienta oraz odpowiedzieć na nie bez względu na kanał, z którego klient korzysta. Klient wie, że niezależnie od tego, gdzie kupi dany towar, uzyska taką samą cenę, zniżkę i ewentualne inne korzyści oferowane przez markę, np. kod rabatowy na kolejne zakupy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *