Konto firmowe na Instagramie – czy warto je mieć?
Mogłoby się wydawać, że konto firmowe na Instagramie nie jest tak istotną kwestią, jak na przykład posiadanie strony internetowej. Nic bardziej mylnego. W obecnych czasach serwisy społecznościowe mają o wiele większą siłę rażenia niż witryny, które choć profesjonalne, to z całą pewnością nie są w stanie wygenerować zbytniego zainteresowania same w sobie.
Posiadanie konta firmowego na Instagramie to jedna z najpewniejszych wizytówek firmy oraz najlepsza możliwość wypromowania własnej działalności. Dzieje się tak, ponieważ Instagram to w zasadzie „worek bez dna”. Każdego dnia przybywają nowi użytkownicy, którzy mówiąc wprost – są potencjalnymi klientami.
Przed erą Facebooka i Instagrama ludzkość nie miała do czynienia z tak potężnym narzędziem marketingowym, który tak de facto jest udostępniony wszystkim. Założenie konta nic nas nie kosztuje, a każda szanująca się firma doskonale wie, że bez konta na tego typu serwisach sporo można stracić.
Jak promować produkt i usługi na Instagramie?
Prowadzenie własnej działalności zawsze wiąże się z usługą lub produktem. W obu przypadkach konto na Instagramie może być wspaniałą przestrzenią, w której zajmiemy się promowaniem tego, co oferujemy. Liczy się pomysł, kreatywne podejście do tematu, czas i systematyczność. Naiwnym jest bowiem myślenie, że założenie konta i publikowanie własnych treści są wystarczające. Zdobycie tak istotnego zainteresowania wymaga o wiele więcej pracy niż nam się wydaje. Promowanie czegokolwiek nie będzie miało jednak żadnego sensu, jeżeli grono naszych obserwujących nie będzie sukcesywnie wzrastać.
Jak szybko zdobyć lajki na koncie firmowym na Instagramie?
Jeżeli zależy nam na szybkim rezultacie, warto pomyśleć o kupnie lajków na Instagrama, np. ze stron takich jak Polskielajki.pl czy Kuplike.pl dzięki którym w ekspresowym tempie nasz profil stanie się kontem atrakcyjnym, co w żargonie użytkowników oznacza, że zyska na popularności.
Zwłaszcza w przypadku osób rozkręcających własny biznes serwisy społecznościowe mają kolosalne znaczenie. Budowanie własnej marki to klucz do sukcesu, a marka bez atrakcyjnego konta na Instagramie nie liczy się z branży. Instagramowe lajki są wyznacznikiem atrakcyjności oraz skali zainteresowania. Statystyki mówią same za siebie. O wiele więcej osób zatrzyma się na profilu marki, która ma za sobą sporą ilość followersów. W grę wchodzi także psychologia marketingowa.
Klienci pragną produktów/usług z najwyższej półki, a niezbyt popularne konto skłania do myślenia o niezbyt dobrej jakości. Oczywiście, nie jest to reguła. Istnieje wiele kont, które nie cieszą się zbyt dużą ilością obserwujących, a mimo wszystko reprezentują wysoką jakość, której nie da się zakwestionować. Niemniej, budowanie własnej marki w Instagramie rządzi się swoimi prawami. Lajki mają znaczenie, dlatego warto w nie zainwestować, choćby na początku, by zyskać realnych obserwujących, którzy pociągną za sobą kolejne osoby.
Najczęściej odwiedzane serwisy – Instagram!
Instagram jest jednym z najczęściej odwiedzanych serwisów na świecie. To informacja, którą powinien wykorzystać każdy przedsiębiorca, właściciel firmy lub osoba, która właśnie postanowiła zbudować własną markę. Serwis o tak wielkiej sile rażenia i zasięgach na skalę światową jest wręcz doskonałym narzędziem w ręku osoby pragnącej zaoferować swój produkt lub usługę. Choć jest serwisem fotograficznym, to jednak badania wykazują, że to tutaj najczęściej poszukujemy fryzjera na imprezę okolicznościową, fotografa, producenta oryginalnej biżuterii na prezent dla bliskiej osoby.
Instagram to miejsce dla wszystkich, dlatego nie sposób nie docenić jego potencjału marketingowego, który przy odrobinie wysiłku i poświęconego czasu może nam się zwrócić z absolutną nawiązką. Publikowanie treści z odpowiednimi hasztagami sprawi, że na nasz profil zaczną zaglądać osoby faktycznie zainteresowane naszą ofertą. Jest to wobec tego sposób na pozyskanie nowych klientów i tworzenie bazy, która pomoże rozkręcić prywatny biznes. Prowadzenie firmy bez Instagrama, który umożliwia również bezpośredni kontakt z klientem, to utrudnienie sobie zadania. Warto zainwestować we własne konto i samemu przekonać się o potędze tego serwisu w materii biznesowej.