Jakie benefity warto wprowadzić do systemu motywacyjnego?

Benefity pozapłacowe mają dodatkowo zmotywować pracowników do pozostania w firmie i być swego rodzaju nagrodą za zaangażowaną pracę. Poza tym mają również za zadanie przyciągnąć nowych pracowników i zachęcić ich do aplikowania o pracę.

Przede wszystkim pracownicy wskazują na atrakcyjne wynagrodzenie, lokalizację czy możliwości rozwoju jako te czynniki, które sprawiają, że są oni lojalni wobec firmy. Jednak nie należy skreślać benefitów pozapłacowych jako bodźców, które dodatkowo motywują pracowników tym bardziej jeśli są one odpowiednio dostosowane do potrzeb pracowników.

Jakich benefitów pozapłacowych oczekują pracownicy?

Benefity jakich oczekują pracownicy równią się w zależności od płci, wieku pracowników co jest jak najbardziej zrozumiałe. Na różnych etapach życia potrzeby pracowników zmieniają się. Kobiety przede wszystkim preferują kary sportowo-rekreacyjne, pakiety zdrowotne czy dopłaty do kursów doszkalających. Mężczyzn natomiast bardziej motywuje dostęp do nowoczesnych technologii, elastyczny, nieregulowany czas pracy, służbowy samochód, nowoczesny telefon czy laptop.

Kolejnym benefitem, z którego często korzystają pracownicy jest możliwość pracy zdalnej. Za najbardziej pożądane benefity pozapłacowe uważane są prywatna opieka medyczna, karty sportowe, dofinansowanie do nauki języków obcych, samochód służbowy, możliwość pracy zdalnej, dofinansowania dojazdów do pracy, szkolenia z umiejętności twardych, dofinansowanie do studiów, dodatkowe dni wolne, wczasy pod gruszą.

Pokazuje to, że przede wszystkim pracownikom zależy na takich benefitach, które pomogą im zadbać o własne zdrowie, a także poszerzyć lub nabyć dodatkowe kompetencje, a także takie, które pomogą im zredukować stałe koszty, które ponoszą w związku z dojazdami do pracy. Co więcej pracownicy chcą jak najlepiej spędzić swój wolny czas i spędzać go więcej na czynnościach, które sprawiają im przyjemność.

Czy warto wprowadzić benefity pozapłacowe do swojej firmy?

Co prawda pracownicy nie są skłonni zarabiać mniej w zamian za szeroki pakiet benefitów pozapłacowych i nadal to zarobki i ich wartość ma największe znaczenie, ponieważ umożliwia pełną decyzyjność pracownikowi na co przeznaczy swoje środki, albo oferowane przez pracodawcę benefity nie pokrywają się z potrzebami pracowników.

Z drugiej strony benefity takie jak prywatna opieka zdrowotna, służbowy samochód i dofinansowanie dojazdów do pracy, czyli de facto te kwestie, które tak czy tak musiałby być pokrywane przez pracownika byłby okolicznością, która przeważyłaby szalę zgody na niższą pensję. Świadczy to o tym, że przede wszystkim przy wyborze miejsca pracy pracownicy kierują się wartością zasadniczego wynagrodzenia a dopiero późnej biorą pod uwagę benefity pozapłacowe, kiedy wysokość wynagrodzenia nie jest satysfakcjonująca.

Jeśli firma jest dopiero na etapie wprowadzania benefitów pracowniczych, warto zapytać o nie swoich pracowników, aby mieli oni realny wpływ jakie bonusy zostaną im przyznane. Pracodawca ma wtedy pewność, że trafią one w potrzeby jego pracowników. Więcej informacji o benefitach dostępnych w firmach na https://www.adecco-jobs.com/amazon/pl-pl/locations/wroclaw/nasza-oferta-w-bielanach-wrocawskich/.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *