Płatność odroczona – czyli jak zapłacić później za swoje zakupy?

Zakupy w Internecie cieszą się ogromną popularnością i pewnie byłyby jeszcze popularniejsze, gdyby pieniądze za zwrot towarów nie wracały do nas z opóźnieniem. Zapewne nie stanowi to problemu przy zakupach za niewielką kwotę, gorzej jeśli zamrozimy sporą gotówkę na dłuższy czas. Na szczęście nawet ten problem został zażegnany. Coraz większe grono zwolenników zyskuje płatność odroczona – czym one są i na czym polegają?

Odroczona płatność – co to oznacza?

Jeśli wpadnie nam w oko rzecz na wyprzedaży w sklepie internetowym, a nie posiadamy w tym momencie odpowiedniej kwoty na koncie, to już nie musimy rezygnować z zakupów. Podobnie jest w przypadku, gdy nie jesteśmy pewni, co do oglądanej rzeczy i wahamy się, czy podejmiemy trafny wybór. Teraz możemy skorzystać z odroczonej płatności, dzięki której możemy dokonać zakupów z przesunięciem terminu zapłaty nawet o 60 dni. Mamy zatem wystarczająco czasu, aby przyjrzeć się, przymierzyć i zdecydować o zakupie lub ewentualnym odesłaniu towaru.

Najważniejszą informacją jest to, że usługa ta jest całkowicie darmowa. Warunkiem braku opłat jest terminowe opłacenie transakcji. Jeśli data zakupu przekroczy wyznaczony termin, dodatkowo zapłacimy prowizję.

Jak działają płatności odroczone?

Działanie płatności odroczonych to dość prosty mechanizm. W trakcie dokonywania wyboru formy płatności należy kliknąć opcję „zapłać później”, „płacę później”. Następnie podajemy wszystkie niezbędne dane i finalizujemy transakcję. Płatność zostaje automatycznie odroczona nawet na 45 czy 60 dni od daty zamówienia. Jeśli termin spłaty się zbliża, a nadal nie dysponujemy pełnymi środkami, to czasami można skorzystać z rozłożenia płatności na raty lub na własną rękę wziąć pożyczkę na raty.

Gdzie możemy zapłacić później?

Odroczoną płatność proponuje swoim odbiorcom kilku dostawców systemów płatności internetowych np. Twisto, PayU, DotPay i PayPo. Dzięki nim sieć sklepów oferujących opóźnione płatności ciągle się rozrasta i korzystają z niej tysiące sklepów internetowych przeróżnych marek. Najczęściej spotykamy się z odroczoną płatnością w sklepach odzieżowych (dzięki czemu możemy praktycznie bezkosztowo przymierzyć wybrane produkty), kosmetycznych, sportowych, czy ze sprzętem RTV i AGD.

Jakie ponosimy koszty?

Usługa odroczonej płatności jest bezpłatna, ale musimy się liczyć z tym, że jeśli nie zapłacimy za towar w terminie, to naliczona zostanie prowizja. Czyli jeśli zdecydujemy się na zakup określonego towaru i zapłacimy za niego w wyznaczonym terminie, to usługa ta nie niesie za sobą żadnych dodatkowych opłat.

Do jakiej kwoty możemy odroczyć płatność?

Limity płatności odroczonej zależą od polityki, jaką wprowadza dany dostawca usługi. Najczęściej zakupów opłaconych w późniejszym terminie możemy dokonać od 100 złotych. Górny limit to najczęściej 2 000 złotych, jedynie PayPo umożliwia zakupy do 3000 złotych, a Twisto, aż do 10 000 złotych.

Jak skorzystać z usługi odroczonej płatności?

Na ogół robiąc zakupy, przy wyborze metody płatności zaznaczamy formę „płacę później”, następnie jesteśmy przekierowani do odpowiedniego systemu. Jeśli nie posiadamy konta w PayU, Przelewy24 czy innym systemie, który obsługuje sklep, musimy założyć w nim konto. Po założeniu konta i aktywacji usługi można złożyć zamówienie online w wybranym sklepie w standardowy sposób. Przy finalizacji zamówienia w „Koszyku” należy wybrać metodę płatności odroczonej odpowiedniego dostawcy usługi. W kolejnym kroku nastąpi weryfikacja klienta i proces logowania. Jeśli decyzja systemu będzie pozytywna, zakup dojdzie do skutku. Sklep otrzyma środki za sprzedany towar, a zamówienie trafi do nabywcy.